Reparatie kleppenhuis/brein

Met de GS Powerflush® methode kunnen wij tot 90% van de automaatbak problemen oplossen. Sommige problemen zijn echter ook met een Powerflush® niet op te lossen.

Een aantal problemen wordt veroorzaakt door het kleppenblok (ook wel brein genoemd) van de automaatbak. Hier worden met grote nauwkeurigheid alle schakeling van uw automaatbak geregeld.

De in het kleppenblok aanwezige solenoids (magneet klepen) zorgen voor het optimaal functioneren tijdens het schakelen van de automaatbak. Door het gebruik in combinatie met vervuiling van de ATF olie kunnen de solenoids defect gaan. Dit merkt u vaak door het missen van een versnelling, het omhoogschieten in toeren tijdens het schakelen of het sterk vertraagd in de versnelling schieten van de automaatbak. Doorgaans gaan deze klachten gepaard met het bonken of stoten tijdens het schakelen.

De hoogstaande techniek welk is toegepast in het kleppenblok zorgt ervoor dat dit alleen kan worden gerepareerd met speciale kennis en gereedschappen. Wij bieden u de mogelijkheid om deel reparaties te verrichten aan het regelnblok van uw automaatbak vor die problemen welke wij niet kunnen oplossen met een Powerflush® behandeling. Hierdoor vervangen wij voor u die onderdelen welke het probleem veroorzaken en bieden u daarom een enorme besparing op de reparatie kosten.

U kunt kiezen uit de volgende oplossingen:

  • Solenoids vervangen door gereviseerde solenoids
  • Solenoids vervangen door fabrieksnieuwe solenoids
  • Compleet brein vervangen door gereviseerd brein
  • Compleet brein vervangen door fabrieksnieuw brein

Bij deze reparaties hoeft uw automaatbak niet te worden verwijderd, hierdoor bespaart u op de arbeid en reparatiekosten.

Een kleppenhuis van een automatische versnellingbak
Een kleppenhuis van een automaat.

Bekijk ook eens